ترفند ساده ۵ ثانیه‌ای برای تشخیص کم آبی بدن | باور‌های غلط رایج در مورد مصرف روزانه آب-راهبرد معاصر

ترفند ساده ۵ ثانیه‌ای برای تشخیص کم آبی بدن | باور‌های غلط رایج در مورد مصرف روزانه آب

کم‌آبی مشکل شایعی است که می‌تواند منجر به علائمی مانند خستگی، سرگیجه، خشکی پوست و سردرد شود. هیدراتاسیون مناسب از عملکرد‌های مختلف بدن از جمله هضم و گردش خون پشتیبانی می‌کند. هنگامی که بدن کم‌آب می‌شود، برای انجام این وظایف تلاش بیشتری می‌کند و مشکلات سلامتی جدی‌تری ممکن است در طول زمان رخ دهد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۲۴۶۸۸۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ با توجه به امواج گرمای تابستانی، هیدراته ماندن اولویت اصلی است. با این حال، طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، ممکن است از کشف اینکه از هر چهار بزرگسال ایالات متحده، سه نفر دچار کم آبی هستند، متعجب شوید. در حالی که راه‌های زیادی برای تعیین اینکه آیا مایعات کافی دریافت می‌کنید وجود دارد، یک ترفند سریع و پنج ثانیه‌ای برای اینکه ببینید آیا بدنتان کم‌آبی است یا خیر، این روش توسط علم پشتیبانی می‌شود. این شامل یک تست مستقیم نیشگون گرفتن پوست است که می‌تواند سطح هیدراتاسیون شما را در کمتر از پنج ثانیه نشان دهد.

خوشبختانه، آزمایش سطح هیدراتاسیون با استفاده از روش‌هایی مانند این ترفند پنج ثانیه‌ای می‌تواند به شما در حفظ هیدراتاسیون بهینه و حمایت از سلامت کلی کمک کند.

ترفند نیشگون گرفتن پوست برای اینکه ببینید آیا کم آب شده اید چگونه کار می‌کند:

پوست پشت دست خود را نیشگون بگیرید و نوک انگشت خود را همان‌جا فشار دهید. اگر پایین بیاید، نشان می‌دهد بدنتان به اندازه کافی آب دارد. دوباره تلاش کنید، اگر پوستتان این بار به جای اینکه به جای خود بازگردد، به همان شکل نیشگون بماند، نشان می‌دهد آب بدنتان کم شده است.

این تست پنج ثانیه‌ای نیشگون گرفتن پوست که به آن "تست تورگور پوست" نیز می‌گویند، به این دلیل کار می‌کند که پوستی که به خوبی هیدراته شده است خاصیت ارتجاعی بهتری دارد و در صورت نیشگون گرفتن سریع به عقب برمی گردد. در حالی که این روش یک تشخیص پزشکی قطعی نیست، اما نشانه‌ای دقیق از سطح هیدراتاسیون شما ارائه می‌کند.

دورسی استندیش، عصب شناس، می‌گوید: «تست تورگور پوست از فشرده سازی برای اندازه گیری خاصیت ارتجاعی پوست استفاده می‌کند. می‌تواند یک شاخص سریع نسبتاً قابل اعتماد از کم آبی بدن ارائه دهد. اما قابلیت اطمینان این آزمایش می‌تواند تحت تأثیر سن و وضعیت پوست قرار گیرد، بنابراین، به اندازه روش‌های دیگر مانند آزمایش خون یا وزن مخصوص ادرار دقیق نیست.»

برخی شرایط ممکن است بر قابلیت اطمینان تست پینچ پوست تأثیر بگذارد.

مکمل‌ها

عواملی مانند سن، خاصیت ارتجاعی پوست و شرایط پزشکی مانند اختلالات پوستی می‌توانند بر قابلیت اطمینان این تست تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، افراد مسن اغلب پوست الاستیک کمتری دارند، که حتی اگر به خوبی هیدراته شده باشند، ممکن است به این سرعت باز نشوند. همچنین، شرایطی که باعث تورم می‌شوند می‌توانند باعث شوند که پوست انعطاف پذیرتر از آنچه هست ظاهر شود.

دورسی می‌گوید: «بعضی از بیماری‌ها مانند دیابت یا اختلالات پوستی و مصرف دارو‌ها یا مکمل‌هایی که به‌عنوان دیورتیک عمل می‌کنند، می‌توانند خاصیت ارتجاعی پوست و تعادل مایعات را به‌گونه‌ای تغییر دهند که می‌تواند نتایج تست تورگ پوست را تغییر دهد و ارزیابی‌های دیگر را گزینه بهتری کند.»

باور‌های غلط رایج در مورد مصرف روزانه آب

یکی از تصورات غلط رایج، قانون «۸×۸» است که پیشنهاد می‌کند روزانه هشت لیوان آب ۸ اونس (۲۳۰ میلی‌لیتر) بنوشید. مقدار آبی که یک فرد باید روزانه مصرف کند منحصر به فرد است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

افسانه دیگر این است که همه مایعات به یک اندازه برای هیدراتاسیون به حساب می‌آیند. آب بهترین انتخاب برای هیدراته ماندن است، در حالی که نوشیدنی‌های کافئین دار یا شیرین می‌توانند باعث کم آبی بدن شوند. گوش دادن به سیگنال‌های تشنگی بدن و در نظر گرفتن شرایط خاص به شما کمک می‌کند هیدراته بمانید.

دورسی توضیح می‌دهد: نیاز‌های آبرسانی از فردی به فرد دیگر، بسته به عواملی مانند سطح فعالیت، رژیم غذایی و آب و هوا متفاوت است. اکثر مردم در واقع به بیش از ۶۴ اونس (حدود دو لیتر) آب در روز نیاز دارند. سیگنال‌های بدن مانند رنگ ادرار و سطح تشنگی می‌توانند نیاز‌های هیدراتاسیون را بهتر نشان دهند.

دورسی اضافه می‌کند که یکی دیگر از استراتژی‌های مؤثر برای هیدراتاسیون کافی، برنامه‌ریزی برای دو یا سه مرتبه نوشیدن آب در طول روز است. او توصیه می‌کند این زمان‌ها را همراه با سایر فعالیت‌های روزانه مانند ناهار یا دم کردن قهوه انجام دهید تا سطح هیدراتاسیون بدن خود را بهینه کنید.

نکات دیگر برای هیدراته ماندن

از غذا‌هایی با محتوای آب زیاد استفاده کنید. هیدراته ماندن بیشتر از نوشیدن آب است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن غذا‌های غنی از آب مانند میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به افزایش مصرف مایعات روزانه شما کمک کند.

دورسی می‌گوید مصرف نوشیدنی‌ها و غذا‌های زیر می‌تواند وضعیت هیدراتاسیون شما را بهینه کند:

دمنوش‌های گیاهی
شیر‌های غیر لبنی
میوه‌ها و سبزیجات با محتوای آب بالا مانند پرتقال، هندوانه، کاهو و خیار
مکمل‌های الکترولیت بدون قند

یک برنامه برای نوشیدن آب داشته باشید. ایجاد یک برنامه روتین، مانند نوشیدن آب در هر وعده غذایی، می‌تواند فوق العاده مفید باشد. در نظر داشته باشید که در طول روز یک بطری آب به همراه داشته باشید و یادآور‌هایی را روی تلفن یا ساعت هوشمند خود تنظیم کنید تا مرتب جرعه جرعه بنوشید. این می‌تواند اطمینان حاصل کند که به اهداف هیدراتاسیون خود می‌رسید. / همشهری آنلاین

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده